Buku tamu 2

Silahkan disini aja ngisi buku tamunya :lol: , karena buku tamu yg lama udah penuh. Kasian teman2 yg mengakses internetnya dengan kecepatan yang lambat jd agak susah bukanya :(

94 Tanggapan

  1. Ma muga’i nah…………..
    Menyapa saudara2 seperguruan di seluruh penjuru dunia………………………………..
    ” Satumat lg Ultah MP lah, apa acara kt neh….. “

  2. Nah,ada nang mamuga’i sdh sakali nya!hehe…
    nah bujur bnr bhan nya ae……hrs baulah acr kt “ultah mp”
    rugi bnr amun nya kt kd baulah acr!
    ayo ALAM dlksi baulah acr kta…….lksi bhan mya ae ajukan parupusal ka rektorat…..kta adakn prtnngan atawa kt kemping k BATAKAN lws kt kd k batakan buhan nya ae…..
    (LATIHAN BERSAMA)

  3. nah mslh ndk m’adakan acara tu gmpnk j,tapi duit nank lucut,mudah2n ae kawa b’lah acara kna pas ultah MP.
    diharapkan kpd tmn2 tuk mmbari saran apa yg bagus pke ultah mp ne

  4. Ass…….
    Salam hangat selalu kepada seluruh anggota MP di penjuru daerah……..
    Wabil khusus anggota MP Kal-Sel
    Intinya bila ada niat Insya Allah ada jalannya, kita kumpulkan anggota, adakan pertemuan untuk menampung ide/saran (disamping sebagai media untuk memupuk silaturrahmi sesama anggota) untuk menemukan formulasi kegiatan/acara yang bagus, ya tentunya tetap berpatokan dengan alokasi dana yang ada (disesuaikan) jangan sampai besar pasak dari pada tiang.
    Saran Ade cukup bagus, thanks yaaa……
    Formula acara:
    1. Mengadakan pertandingan antar Anggota dalam rangka menyambut hari jadi MP mengambil tempat di Aula Merdeka PLN (sekalian selamatan);
    2. Kemping??? (mungkin sedikit kita ganti bahasanya yaa…. “Latihan Bersama” sambil melepas lelah & kepenatan pasca UKT dan Pembajaan kemaren) mengambil tempat di Pantai Batakan, Kab. Tanah Laut.
    3. Mengadakan Seminar Sehari dengan tema yang disesuaikan, umpamanya tentang Eksistensi Merpati Putih Banjarmasin, tentang Bela Negara ataupun tentang Persilatan lainnya; baik internal/external anggota.
    Mahasiswa adalah ujung tombak perubahan. Mari kita bangun, jaga dan tingkatkan Eksistensi PPS Betako Merpati Putih keseluruh penjuru alam.

  5. Ass, ….
    numpang nyerat nya teu nanaon kan ..
    Kumaha .. barudak mp wah..wah jangan di gosipin yah….
    about pembajaan di pamangkih yah.. haaa.hhaaaa…
    oh iyah tuh perlu di buat proker gimanah ketua kita nih cepet dong .. kan bisa keluar duitnya pa ketua..
    jadi kan planing buat ultah mp bisa terlaksana dengan baik …
    kapan kita rapat lagi kita bahas lagi dong pa ketua…
    oke …

  6. kaya nya buhan bos2 siap aja membantu tuh :lol:
    ulah ja proposal nya ketua MP unlam ai
    aka alam bungas :cool:

  7. betheway aneway busway web kita tercinta ni jd NO 1 (sedunia) di google dengan kata kunci merpati putih silahkan di cek http://www.google.co.id/search?q=merpati+putih

    semoga prestasi silatnya juga No 1 setidaknya di lingkup kota Banjarmasin barang :lol:

  8. ne ad rencna ndak meadakn kejurta awl maret neh, kyp kra2?
    kwa ae lo meadakn?
    salam perguruan aj lah hagan brataan…………..

  9. awal maret kd salah kah skrg ja tgl 20 dah :(

  10. he eh kd slh tuh bung dani?mungkin awl april klo wal ae…hehehe…..nang panting tu niat wan d gawi bujur-bujur buhan nya ae,,,,INSYA ALLAH kawa haja….iyalah?hehehe…..

  11. pabila jar latihan bersamanya…….? undang jua senior-senior MP laah…..dari kolat rantau

  12. Ayja buhannya ae, kasian Dani….. Jar orang tu “Tasilahu Ilat” banar ja…… Yang penting bisa terlaksana Ya kah?
    Naah Kolat Rantau mulai berkicau sudah, dadangar habar anggotanya 1000 orang kah sudah? Hahahahaaaa…….

  13. bulan april lg ada pertandingan walikota cup nah,pelatih unlam turun berataan tanding(yang anum2 ja)….duit dr rektorat bulan april hanyar cair……
    selama ulun ada,insyaallah proker kw j dgawi asal senior2 mau membantui dgn ikhlas….
    wassalamualikum Wr.Wb

  14. ketua kolat unlam merangkap jadi pelatih unlam menghimbau kepada seluruh anggota mp baik yg anum,maupun yg sd h tuhe2, cariakan pank anggota harim2,munyak jw melatih bubuhan lajuk2,kakanakan h pulang(tapi kd pp jw,asal ada yg msh au latihan ha)…moga M ttp jaya

  15. cooryy……
    smlam klajuan manulisnya jadi tatulis awal maret (maklum ja lah…. remnya balum dibaiki, lwas kada dipakai jadi btagar….:-)
    mksudnyo awal april ne…
    mun kada kawa, pertengahan barang….
    trunan brataan lah woiiii……
    oke boy…
    okey coy…
    okey doy…
    okey foy…
    …..
    ….
    dll

  16. maka nya tu Alam bungas ae…d pasangi pamplet penerimaan banyak-banyak….jadi banyak harim nya masukan
    INSYA ALLAH….he eh kdpp Bung Dani ae…yang nama nya manusia tu tempat nya salah wan hilap yaklo?wkakakaka……
    kolat rantau kyp lthan nya,lancr ajakah?
    uey buhan nya….jangan rajin k warnet haja…tu na d elangi jua kolat UNLAM…latihan buhan nya ae…..

  17. pabila jar latihan bersamanya…….? undang jua senior-senior MP laah…..dari kolat rantau

    nah bujur mang ai buka aja kolat di rantau jangan plang nama nya aja yg ada KOLAT RANTAU hehe :lol:

    di kandangan handak buka kolat jua jar

  18. spa jar rncna hndak kolat d kandangan?
    Rinto kah kna yg mlth nya?wah,cagaran maju ni kena MP KAL-SEL INSYA ALLAH….AMIIIN…..

  19. Lain ada kawan yg handak, kusuruh pang inya langsung menghubungi ke mp pusat. ada ai nya bepadah/betakun “kawakah jar klo pelatih dari bjm ja?”
    jar ku ” disini aja kekurangan pelatih”
    —————–
    mudahanai terlaksana nyaman juwa maka amang fahmi hdk buka kolat jua di rantau mudahan ai terlaksana, jd nyaman kw meadakan kejuaraan mp sekalsel peserta nya dari kolat rantau,bjm,kab banjar dan hss wah rami banar kaena :cool:

  20. May Ramenya…………………
    Q handak ha jua nah mambuka kolat di Amuntai, kyp? hehe…..
    Ngaran jurusnya kna ” Jurus Itik Mamatuk Paya ” hahahahaaaaa…..
    Tapi d Amuntai jar ada jua senior MP, Tp kd suah betamuan jua……….
    OOOOy sorry lah kita kd maen warnet…….. ada ja fasilitas kantor kw ja dipakai hahahahaaaaaaaa….. Nah bujur tu….turunan kita latihan….. yang mambawai turun jua ya klo?
    Bila handak banyak haremnya….. syarat utamanya pelatihnya harus bungas dahulu…………yakah?……….

  21. spa jar kra2 urg nya yg mlth d kndngan kna?wah bgs bnr tu klo d amuntai bk kolat jua…qm kna jie ae yg mlth nya….

  22. wah akang yasin kasep :cool: (jarang muncul disini sekarang) jadi terkenal nih soalnya fotonya mematahkan ES 3 juga dimuat di web orang lain mau liat ga klik aja dibawah ini
    http://vtrediting.wordpress.com/2009/01/26/nafas-penyaluran-merpati-putih/

  23. salam,

    uln hndak btakun,,kira2 di bjb ada t4 latihan MP lah?
    dmn?dan klo hndak umpat kyapa?

    makasih,

  24. ka rinto,,lun punya usul.diulahakn pang wadah gasan meandak data2 anggota qta dweb ne

  25. salam perguruan buat seluruh mp …
    Wah terima kasih banyak soal itu es 3 itu sih waktu masih muda wayah ini kada kawa lagi nang ai….
    makanya wan bubuhannya kalau mau sakti rajin2lah latihan oke ga .. kan biar sehat ….

  26. ooh iyah lupa kaya apa herdani latihan malem hari tuh
    semalem ku telpon kada di angkat …
    yang bujurnya tuh ibah magrib kah atau imbah isya …
    jadi kawan kada bingun ya ka lo…
    bos sugeng mana ?… pina kada terlihat lagi..?

  27. salam perguruan jua buhan nya ae…..
    jd pabila jar Aa AlpinNR buka kolat d kandangan?yasin kumaha atuh kabarna,damang?tambah kasep pisan uey……..
    rajin-rajin latihan buhan nya ae supaya sakti kaya mas poeng..
    kyp kesah nya neh ultah MP?

  28. salam kenal…aku wildan masuk MP tahun 1993, tingkat Kom-1 dan sekarang masih aktif, t4 latihan di Kolat Unsyiah, Darussalam Banda Aceh…bila ada teman2 yang pengen kenal lebih jauh buka aja di facebook.com..tentunya ada wildans disana. tks

  29. Seluruh Anggota PPS Betako Merpati Putih Cabang Banjarmasin n’ Kolat Unlam mengucapkan bela sungkawa atas Tragedi Situ Gintung yang menewaskan lebih dari 100 Orang, dan juga Tragedi jatuhnya pesawat Fokker A 27-30 TNI AU yang mengangkut Pasukan Khas (Paskhas) TNI Angkatan Udara RI, menewaskan 24 orang. Sudah terlalu banyak nyawa yang hilang dari kejadian-kejadian yang menimpa Negara kita tercinta bumi tempat kita berpijak, mari kita introspeksi diri dan senantiasa berdo’a semoga kejadian2 tersebut tidak terulang lagi. Amien.

  30. bubuhan senior2 kdd lg nh meliati kolat unlam.n jarang jw jar latihan di PLN . kaya p ne,mancungul pang..jgn pas ada acara j timbul batang hidungnya(tu gen mun jw).hehehehehe

  31. Bujur jua lam …. tapi ana masih puny ahutang lawan alam Rp.10rb kesan bayar lambang … kenae..
    oh wildans salam kenal balik giman abanda aceh rame ga …. trus facebook cari juga yasin kasep oke Dan….ana ga ketemu nih ..
    Woi bubuhan Mp Unlam ……

  32. bahabar lah….. klo sdah buka kolat di kdgn, latihan malamnya bujur2 lah, pelatihnya jua babaju seragam pang, kena disangka latihan merpati abu-abu….hehehe…

  33. Salam kenal juga buat wildan….
    uey bubuhan nya…..he eh neh pabila jua kah jar buka kolat di kandangan?wah,bujur ru mank ae….pelatih jangan mauluakan nang kada baik….

  34. Bujur ka Fahmi latihan malem2 lawan Mas bangun Kombinasi II ?… Tapi ulun belum pernah latihan pang.. yah mudah2 ja ….
    pabila gerang kadangan buka kolat kawanah kawan menjenguk ke sana nyaman kita tulakan …..
    soalnya ana belum pernah ke sana !!!

  35. salam ja gasan berataan………….
    mank ingat aja lo’ lawan nda, waktu kita ketemu di unlam semalam kada kawa pang kita pandiran…….mank cariakan kawal nah di grogot sekira kawa jua latihan2. bbrp minggu lalu unda dikirimi email sama herman kolat KBRI Belanda, cuma kadada kontek lg na… slam aja lah gasan berataan

  36. ngat ae son….nda gen kdd kawan latihan nah. smentara latihan sorangan ja dulu supaya kada kalah lawan nang anum anum, biar sudah jadi abah abah kawa haja masih menyambit lo hahaha….
    sapa jar nang handak buka kulat di kandangan???

  37. Ass,bubuhan MP BANJARMASIN sabarataan…khusus nya kolat UNLAM…..pakabar nya neh ka fahmi wan ka santo?
    wah,sapa jar nang mambuka kolat d kandangan?pabila handak mambuka kolat di kandangan?sapa jar yang handak melatih di sana?amun kawa pian ja pang ka fahmi ae….tp kolat nya di perbatasan rantau wan kandangan….

  38. Assalamu Alaikum Wr. Wb
    Salam kenal. Kenalin aku Agus dari Kolat Unhas Cabang Makassar Tingkat Kombinasi I, yang ikut kejurnas Dikti tahun 2005 di Padepokan Ipsi Jakarta pasti dah Tatap muka

  39. setuju banar nah lwn rahman, kyapa mang
    nyaman kena kita adu anak buah amang kolat kandangan rantau lwn anak buah dani kolat bjm hehe :lol:

  40. Halo … barudak MP kumaha damang ?..
    Oh iyah ka santo pa kabarnya …. Plus Rahman pabila lagi gerang ke Bjm ?…..
    mana nih yang latihan malem pina tapi kelihatan lagi … semanget coy tunjukan pada duniah bahwa ketuhannan yang maha esa kemanusiaan yang beradab serta rajin rajinlah latihan soalnya senior2 kada kelihatan lagi ……. ?….
    met malem yah ana sudahan dulu… mau makan dulu… trus minum .. habis tuh …. apa yah ….

  41. Kang…… Mabok yaaaa…….

  42. EEhhh Jie … muncul lagi nih …
    iyah nih ana lagi sakit badan alias pegel2 …
    doain yah biar cepet sembuh aja ..

  43. Yaa dunk……..
    Adjie slalu ada dimana-mana……he
    Yap, mg cepet sembuh aja.
    Or minta di pijitin ma mamanya anak2 kyp? hehehe….
    pasti sembuh Kang, yakin dah………

  44. halo, yasin kasep,,,insya ALLAH tahun depan k banjarmasin lagi…
    wah,cepat sembuh ya akang yasin kasep…ajie piye kabare?siapa jar yg melatih malam?latihan tu bujur-bujur buhan nya ae….nyaman lakas sakti…..hehehehehe…………..

  45. Alhamdulillah baek Man, latihan malam sama Mas Bangun (K.II), Mas Sugeng, tp kebetulan belum pernah turun jua nah, kemaren Pulkam. Mudahan aja semakin rame, tingkat keilmuan pun jadi bertambah.
    Amien…….

  46. ini sms dari kawan kita yg di kandangan :
    “Ass….
    Mas kemarin saya dah minta bantuan sama MP yang di Yogya, katanya ga bisa di datangkan pelatih dari sana sebab disana juga kekurangan orang. Terus katanya nunggu keputusan dari pusatnya MP yang Yogya”

    ————————
    sebaiknya sih saran saya sebaiknya amang fahmi aja yang latih tp seperti sarannya rahman kolatnya di perbatasan rantau-kandangan aja jd sama2 kd jauh , keyapa mang :lol:
    santo handak mencari kawan jua nah membuka kolat di kaltim wah bisa rame ni mp di kalimantan, btw rahman lwn santo parak lah kotanya mun parak be dua aja bk kolatnya :cool:

  47. Ass… halo juga rahman yang gagah (hiiii…hiii..)
    yah syukurlah muncul lagi di permukaan banjarmasin oh hiih man selajur undangan ka lo…. Haa…haaa… lekasi kaena tesusul lawan ajie…. ngalih kaena man ?…
    And tks to ajie atas doanya …. alhamdullialh semalem sudah di pijet alias di kerokin juga ama mamah tua ….(Haaaa…..haaa..maksud ana yang pijetnya ibu2 udah tua gitu )…. ngerti ora son ….

  48. @alam: setuju sekali silahkan di ulah dulu di word
    hanyar kena kirim via sms eh salah via email ku

  49. Bujur Rin.. Rahman kawalah hubungi ka santo .. takuni kalau parak nyaman ja bka d sana ….tapi haur kada …?…

  50. Hahaaaaa…………jauh buhan nya ae balikpapan wan grogot….tenang aja Sin,kena ada aja undangan nya…..Yg penting MP di banjar dulu maju buhan nya ae….kyp cara nya kita pikir kan sama-sama….

  51. Salam perguruan bagi seluruh anggota, saya tingkatan Kombinasi 2 sudah delapan tahun ingin tahu perkembangan MP Nasional khususnya Pengkap Cirebon tolong beri informasinya ?

  52. bwt ka rinto: pian b’ulah nang kaya formulir diweb pian ne,formatnya nank kaya comen ne na, jadi anggota bs m’isi data dirinya disini,mun data2 lwn ulun kolat unlam j,tu gen yg hnyr2 j urngnya..

  53. kayaknya buku tamu disini kayak Hp j lh, BSmsn j jd nya,padahal tau j no hp kkwnn, mehibaki buku tamu j,,jgn sampe ka rinto b’ulah BUKU TAMU 3

    ——————————-
    Bujur banar lam ai, setuju !!!

  54. acara kejurta terpaksa diundur oleh bu2han pengurus kolat unlam.coz anak2 pada ujian,n duit kdd
    wasalamualaikum

  55. Ass……adakah lagi neh yang handak umpat latihan malam (Materi Getaran) d kolat Unlam ditempat latihan biasa Samping GSG….
    Jadwal latihan: Setiap malam jam 08.30 wita, pke seragam lengkap.
    Lbh banyak lbh rameeee………. oke bro…..

  56. Wah sekalinya umpat jua nag ae bos unlam … mantap….mantap…. lah ..
    kesan rahman : oke man kita berdoakan ja ?…

  57. wah,wah,wah,waaaaah,……….kyax pna rme bnr bhan nya mnder kan lthan mlm….klo srang stju aja pang lthn mlm,,,,tp jgn kd ingat buhan nya ae lthan sore rabu,jum’at wan minggu bisukan!
    jgn mlh mlm yg rame,lthan sore wan bisukan nya kd!

  58. Ass,pakabar bubuhan MP sabarataan?kyp lthn mlm nya adkh prkmbangan?spa jar bos UNLAM yg umpt Sin?aja gasan nang rajin latihan mudah-mudahan lakas sakti,yakalo?
    AMIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIN……………………………

  59. ui buhannya isi data anggota disini ya
    http://mpkalsel.wordpress.com/data-anggota-mp/

  60. Ass,Kabarnya baik kan aku ingin tau persis jadwal latihan MP caranya bagaimana ya? IOkey

    • di unlam hari rabu n jumat jam 4 sore,hari minggu jam 7 pagi,,
      klo diPLN hari jumat jam 20.30

  61. ana belum sempet umpat man latihan malem tapi buhannya sudah rancak nih hendak aktraksi tutup hidung….. ehh… maksudnya tutup mata …. buka telingga …
    Cara latihan MP di Kolat Unlam … Langsung aja ke Sekre MP di UKM di samping KSR atau takuni bos MP Alam…….. Oke

  62. ass..
    umpat batakun pang,,,kolat di unlam banjarbaru ada lah??
    thankz…

    • diBJB kdd kolat,kecuali mas sugeng buka kolat disana

      • aq ada rencana buka di slh satu SMP di Ulin, tp skli nya sdh ada silatnya, klo ada info smp yg blm ada beladirinya?

    • di Bjb dmn? aq ada rencana buka kolat di bjb, t’utama di sktr ulin, ada saran?

  63. Umpat batakun buhan nya lah……yg d luar kalsel pang kwakah meisi data anggota?hehe…….yg rajin Sin lthn spy skti kya Mas Poeng hehehe…………

  64. Kesan Alam : Lam ngalih banar ngisi biodata di buku tamu MP soalnya kaena takutan di slah gunakan wan orang yang ngiri lawan MP …?..

    —————-
    kd papa akang yasin nai sdh di passwod kok dan buat semua anggota mp kalsel yg ada di mana saja silahkan di isi passwodnya tanyakan sama ALAM BUNGAS

  65. oras………!
    mas smw salam sejahtera tQ atas ilmu getarannya…..Q dahcoba rasanya aneh tapi nyata and asik banget…….
    mas kira2 perlu berapa tahun untuk menguasai ilmu getaran…? oya gimana latihannya untuk lebih menguasai getaran….?

  66. Ass,Uey bubuhan nya…..kyp jua smlm ultah MP?dngar-dngar smlm hndk meadakan acr,kyp smlm jd juakah?kyp Sin udah kah umpat lthan mlm smlm?yang rajin lthan buhan nya lah,hehe…..

  67. hanyar cungul pulang nah…..pina nya balum kawa buhannya ae..gasan buka kulat…amangnya masih aur bnaar…mbuka nyaman haja pang, mempertahankan yang ngalih ya lo…eh coba cari info pang sapa ja anggota MP yang ada di rtu – kdng

    • Wah,bujur banar tu ka ae m’buka nya tu nyaman haja…tp m’prthan nya nang ngalih……

  68. YANG MERASA ANGGOTA MP KALSEL,
    lajui isi data anggota,pasword takuni ulun,
    caranya :
    ketik REG ( spasi ) ALAM BUNGAS UMPAT BETAKUN PASSWORD PANK.
    Kirim ke 08971144481 OR 081953119191.
    hanya Rp 0/sms,
    ingat!!! sms yang kamu dapat langsung dari Hp saya

  69. salam …persahabatan Merpati Putih.
    ..saya mengucapkan banyak terima kasih pada sedulur-sedulur MP,khususnya di madiun,sekarang saya sudah menjadi TNI-AU,karena olah tenaga dan getaran saya dapat menjaga jasmani,rohani,dan mental saya.banyak manfaat yang saya terima.dan bagi para sodara2 seperguruan,jangan bernah bosan berlatih.

  70. pengen banget ikutan aikido, apa aja administrasinya??? juga jadwalnya sekalian yaaaa…. tengkyu..

    • wah,sory banget ya kami dr pencak silat merpati putih bukan aikido…

  71. Ass.. wr.wb
    Salam kenal seberataan lah, ulun permisi…mun d bulihkan hdk bagabung wan bagiannya nah, ulun urang hanyar jadi belum ada komentar…yang jelas ulun pina cocok di MP nih, awak sudah pina nyamanan……so mohon bimbingan kkawalan berataan…..ulun permisi,
    Ass… wr wb

  72. oooo………………buhanya, napa pasword buka daftar anggota MP, kirim ke email ja… ok?

  73. rin, mas cueng kd pernah buka internet kah, pina kadada coment

  74. siapkn diri aklian bagi anggota2 mp bjm, ada atraksi tgl 17 mei ne didepan TVRI,latihan bujur2 yg hdk umpt mukul

    • dlm rangka atraksi d depan TVRI?mudah-mudahan sukses buhan nya ae………

  75. Ass.
    Salam perguruan…
    Ulun umpat bekajal nah. Kyapa hbr MP KalSel?
    Da atraksi kah kena? Yang getaran ada kd sdh? Ulun di Jogja ni kd kw umpat lthn, jdwl kuliah padat. Di Jogja sini banyak yang sdh bljr getaran. Handak bnr ulun umpat, tp tu td punk. Pdhal asyik bnr bljr getaran tu, pa lg pas diaplikasikn dlm khidupn shari-hari. Keren, coy…

  76. MP KALSEL TERUSLAH BENTANGKAN SAYAPMU…!

  77. Yang handak mamukuli alam latihan jua rancaki……..
    wahini Alam sakti sudah………. bisa makan kikir……

    • Oh,iyakah jie?bagus tu tambah lg urang sakti di kolat UNLAM….ayo lakasi nang laen latihan jua,supaya sakti nangkaya Alam….iyaleh?

  78. ass.wr.wb
    slm perguruan
    MP Kalsel tunjukan merahmu semoga acara d dpn TVRI sukses n tuk kwn-kwn yang jarang latihan ayo punk latihan kalonya kd kw pg, mlm brng mlm kms n mlm senin d samping GSG Unlam n mlm sabtu d pln smbl basilaturahmi n supaya kt sabarataan bs babagi ilmu n pngtahuannya.OK.

  79. buku tamu nya di pindah kesini aja lah
    http://mpbanjarmasin.blogspot.com/

    thanks

Komentar ditutup.

Ikuti

Get every new post delivered to your Inbox.

%d bloggers like this: